Leiden, 23 maart 2016 | Gepubliceerd op: 23 maart 2016
helpLine introduceert anafee: financial management software voor beheersing van ICT kosten. Vanaf heden ook beschikbaar voor NL markt. http://pr.co/p/002od9
Softwareontwikkelaar helpLine breidt haar portfolio uit met een nieuw softwarepakket: anafee. Met anafee kunnen organisaties hun ICT kosten inzichtelijk maken, budgetteren en bewaken. Voor het vaststellen van ICT-budgetten is inzicht nodig in alle relevante kosten. Dit is bij (middel)grote organisaties vaak niet aanwezig. Met name in organisaties waar ICT als Shared Services wordt geëxploiteerd biedt anafee een grote meerwaarde.

Transparantie

anafee maakt een transparante en op gebruik gebaseerde doorbelasting van servicekosten mogelijk. Ryan van Lierop, manager sales bij helpLine Nederland: “Veel organisaties beschikken niet over duidelijke kostprijsberekeningen van hun ICT kosten, denk aan: kosten voor het beheer van applicaties, beheer van hardware en netwerk, kosten van downtime, serviceverlening aan eindgebruikers, noem maar op. Daarnaast is het vaak niet bekend wie welke ICT diensten en volumes nu precies afneemt. Hoeveel ICT diensten worden er nou gebruikt door de afdeling verpleging? Hoeveel door de stafafdelingen? Daarin zitten toch vaak grote verschillen.”

anafee ondersteunt organisaties bij het bepalen van een transparante prijsstelling voor de te leveren ICT diensten en maakt het gebruik vervolgens volledig inzichtelijk. Organisaties kunnen hun interne klanten hierdoor het exacte gebruik van ICT diensten op unit- of afdelingsniveau in rekening brengen. Dit is mogelijk doordat de software is geïntegreerd met het financiële softwarepakket dat de organisatie in gebruik heeft.”

Kostenbesparing

Transparantie in kosten biedt organisaties de mogelijkheid om kritischer te kijken naar het daadwerkelijke gebruik en nut van ICT diensten. In combinatie met de geautomatiseerde processen voor budgettering en doorbelastingen biedt anafee binnen een jaar een aanzienlijke besparing op de totale ICT kosten. Dit blijkt uit de ervaringscijfers van organisaties in het buitenland, zoals Rolls Royce Power Systems, Bosch en Commerzbank, die de software reeds inzetten.

Serviceverlening

De financial management software anafee is de nieuwste software-oplossing van de PMSC.helpLine Software Group en vanaf heden ook beschikbaar voor de Nederlandse markt. Van Lierop: “anafee vult onze portfolio perfect aan. Met onze platformen Serviceware en helpLine bieden we al oplossingen om de operationele processen van Shared Services te ondersteunen zoals voor IT Service Management en Customer Service Management.”

Maak kennis met anafee op Zorg & ICT beurs

Op de Zorg & ICT beurs 2016 presenteert helpLine anafee officieel aan organisaties uit de zorgmarkt. Deze beurs vindt plaats van 5 t/m 7 april in de Jaarbeurs in Utrecht.

Registreren voor gratis toegang kan via: https://www.databadge.net/zorg2016/reg/ict/?link=b3c499182be19ac5a399&lan=NL

Het is vaak niet bekend wie welke ICT diensten en volumes nu precies afneemt.

— Ryan van Lierop, manager sales bij helpLine
Veel organisaties beschikken niet over duidelijke kostprijsberekeningen van hun ICT kosten.

— Ryan van Lierop, manager sales bij helpLine