Leiden, NL | Gepubliceerd op: 28 juni 2012
Starlet Diagnostisch Centrum maakt met Careware van helpLine B.V. efficiëntieslag in huisbezoek patiënten http://pr.co/p/000pbm
Om huisbezoek nog beter te organiseren, zijn alle buitendienstmedewerkers van Starlet Diagnostisch Centrum te Alkmaar per 28 juni uitgerust met Careware van softwareontwikkelaar helpLine B.V. Deze huisbezoekplanner maakt gebruik van de smartphone. Careware geeft niet alleen de route van de huisbezoeken van patiënten aan, maar legt ook automatisch de registratie van de werktijden vast.

In het oude systeem maakten de buitendienstmedewerkers thuis een uitdraai van de huisbezoeken en stippelden zij zelf de routes uit. Nu worden zij volledig ondersteund door het gebruik van het innovatieve routeplansysteem op de smartphone. Als het bezoek is afgerond, vinkt de medewerker het bezoek af in het systeem. Zodra de smartphone in de carkit wordt geplaatst, begeleidt Careware de medewerker naar het volgende adres. De doelmatigheids- en tijdswinst die Careware onder meer met zich meebrengt binnen Starlet DC, komt uiteindelijk ten goede aan de patiënt.

17.000 patiënten
Starlet DC beschikt binnen de regio Noord-Holland Noord over 38 locaties, in een gebied van 650 km2, voor het verrichten van bloedafnames. Daarnaast is Starlet actief op het gebied van onder meer diabetesonderzoek en hartritmediagnostiek. Dit betekent dat inwoners van deze regio dicht bij huis terecht kunnen voor deze verschillende diensten. Voor patiënten die niet in staat zijn om naar één van de locaties te komen, maakt de zorgverlener - bijvoorbeeld de huisarts - een afspraak voor bijvoorbeeld een bloedafname aan huis. In 2011 is deze service aan huis door Starlet DC aan bijna 17.000 patiënten verleend.

Careware, het softwareplatform van helpLine B.V., is geïmplementeerd in samenwerking met de ICT afdeling van het MCA en Starlet DC. Alle informatie op www.starlet-dc.nl.

“Met Careware verminderen we de administratieve last van onze buitendienstmedewerkers, rijden we minder kilometers tijdens huisbezoeken en houden we meer tijd over voor de zorgverlening aan onze patiënten.”

— Jeannette Goudriaan, directeur Starlet DC
“Meer tijd en aandacht voor de patiënt door inzet van slimme ICT, dat is telkens onze missie bij de ontwikkeling van zorgICT-oplossingen. We zijn daarom verheugd dat Careware nu ook bij Starlet DC operationeel is en daarmee steeds meer medische laboratoria in Nederland in staat stelt om hun primaire taak, de verlening van de beste zorg, efficiënter uit te voeren.”

— Hereward Burgers, managing partner helpLine B.V.