Leiden, NL | Gepubliceerd op: 30 oktober 2012
helpLine lanceert 'Careware for iOS', waardoor Vierstroom als 1e in NL zorg registreert via iOS applicatie http://pr.co/p/000q95
Softwareontwikkelaar helpLine introduceert vandaag ‘Careware for iOS’ en biedt zorgorganisaties voor haar planning- en (mobiele) registratieplatform voortaan keuze uit de belangrijkste mobiele besturingssystemen: Android en iOS. helpLine maakt met deze lancering alvast de weg vrij om Bring Your Own Device (BYOD) binnen het wijkgericht werken in de zorg mogelijk te maken. Vierstroom heeft de primeur om als eerste thuiszorgorganisatie in NL de verleende zorg via een iOS applicatie te registreren.

Eerste iOS app met alle functionaliteit ineen
helpLine heeft ‘Careware for iOS’ in samenwerking met Vierstroom uit Gouda ontwikkeld, zodat de applicatie net als ‘Careware for Android’ goed aansluit bij de werkprocessen in de (wijkgerichte) extramurale zorg. Cornelis de Pee, informatiemanager Vierstroom: “We zijn dit jaar live gegaan met de Android-applicatie van Careware, maar willen uiteindelijk volledig over op de iOS-variant. Het belangrijkste argument: Apple biedt de meest eenduidige interface en stelt ons in staat smartphones en tablets eenvoudig op afstand te resetten. Aangezien er in de ZorgICT-markt nog geen iOS app met uitgebreide functionaliteiten zoals Careware beschikbaar was, hebben wij helpLine gevraagd hun software ook geschikt te maken voor iOS.”
‘Careware for iOS’ is eigenlijk een applicatie met meerdere apps ineen. “Onze ambulant zorgverleners kunnen met Careware niet alleen hun planning inzien en tijd registreren; ook biedt de app communicatietools die samenwerking tussen de teamleden vergemakkelijken. Tevens toont Careware welke andere collega’s op dat moment in de buurt aan het werk zijn. Hierdoor kunnen cliënten bij onvoorziene wijzigingen in de zorgbehoefte direct en makkelijk worden overgedragen, of kan een teamlid snel bijspringen als de situatie daar om vraagt.”

Gebruiksgemak toegenomen
Hereward Burgers, managing director van helpLine B.V.: “De functionaliteit van ‘Careware for iOS’ is gelijk aan onze Android-applicatie. De gebruiksvriendelijkheid is echter flink toegenomen door het iOS platform van Apple. Qua gebruiksgemak heeft iOS namelijk nog altijd een voorsprong op andere platformen in de markt. Dit leidt in dagelijks gebruik van Careware tot minder vragen aan de helpdesks en een hogere medewerkertevredenheid.”

Voorbereid op BYOD
Burgers: “Een bijkomend voordeel: alle helpLine klanten die nog op ‘Careware for Windows Mobile’ draaien, kunnen door de toevoeging van dit platform nu zonder Big Bang over op iOS of Android. We bieden zorgorganisaties meer keuze omdat we ook in de zorgmarkt een beweging zien naar Bring Your Own Device (BYOD). Door nu zowel Android als iOS aan te bieden kan iedereen voortaan device onafhankelijk aan de slag met ons planning en (mobiele) registratieplatform.”

Over Vierstroom
Vierstroom is een professionele zorgorganisatie met een uitgebreid aanbod aan diensten en producten op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Vierstroom biedt zorg en diensten in een regio die loopt van Woerden via Gouda tot Zoetermeer en van Capelle aan den IJssel tot Schoonhoven. Dit gebied telt ongeveer 600.000 inwoners. De zorg en ondersteuning die Vierstroom verleent is kleinschalig georganiseerd. De thuiszorgtak van Vierstroom bestaat uit 54 zelfsturende teams van medewerkers die wijkgerichte en persoonlijke zorg verlenen. Bij de dienstverlening van Vierstroom staan de volgende cliëntwaarden centraal: ‘vertrouwd’, ‘zekerheid’, ‘samen’ en ‘verder kunnen’. Meer info: www.vierstroom.nl

— Cornelis de Pee, informatiemanager Vierstroom
Qua gebruiksgemak heeft iOS nog altijd een voorsprong op andere platformen in de markt. Dit leidt tot minder vragen aan de helpdesks en een hogere medewerkertevredenheid.

— Hereward Burgers, managing director van helpLine B.V.
We bieden zorgorganisaties nu de keuze uit Android en iOS omdat we ook in de zorgmarkt een beweging zien naar Bring Your Own Device (BYOD).

— Hereward Burgers, managing director van helpLine B.V.