Leiden | Gepubliceerd op: 17 september 2013
Vandaag lanceert helpLine Careware 6.2 met unieke noviteit: een real-time cliëntportaal. http://pr.co/p/0019wo
Vandaag lanceert helpLine Careware 6.2 met een unieke noviteit: een real-time cliëntportaal. Een beveiligde internetomgeving waarmee cliënten via een persoonlijke inlog de geplande zorgafspraken kunnen inzien. De softwareontwikkelaar uit Leiden speelt hiermee in op de vraag de cliënttevredenheid bij zorgorganisaties te verhogen door cliënten van de meeste actuele informatie te voorzien.

Hogere cliënttevredenheid
Hereward Burgers, managing partner van helpLine: “Met het cliëntportaal uit Careware, een noviteit voor de Nederlandse extramurale zorg, maken organisaties de planning van specifieke zorgtaken volledig transparant op cliëntniveau. De verwachte aankomsttijden van een ambulant zorgverlener worden real-time doorgezet naar het portaal. Elke zorgontvanger weet zo precies waar hij aan toe is en kan nauwkeuriger volgen wanneer de zorg geleverd wordt: op de dag zelf en in de nabije toekomst. Careware is hiermee de eerste Track & Trace applicatie voor de zorgmarkt. Met het cliëntportaal van Careware stijgt het serviceniveau van zorgorganisaties aanzienlijk, wat hen vervolgens een structureel hogere cliënttevredenheid oplevert.”

Altijd up-to-date
De werking van het cliëntportaal uit Careware 6.2 is eenvoudig. Cliënten kijken zelf op een computer of tablet op hun persoonlijke Careware webpagina en zien daar alle geplande zorgafspraken in een online agenda. Ook belangrijke details van de afspraak zijn in deze persoonlijke internetomgeving te zien. Wat gaat er gebeuren tijdens de afspraak? Hoe lang duurt het bezoek? En wie komt er vandaag langs? Deze informatie is altijd up-to-date omdat het cliëntportaal met de planningssoftware is geïntegreerd. Ook als er onverwachte wijzigingen in de zorgverlening optreden, is de cliënt hiervan meteen op de hoogte.

Veilige omgeving
Om het cliëntportaal goed te beveiligen is met Careware 6.2 ook de helpLine Identity Provider (hIP) gelanceerd. Hiermee creëren gebruikers veilig en eenvoudig een account voor het cliëntportaal. Het hIP waarborgt dat dit met de nodige voorzorgsmaatregelen plaatsvindt. Na het aanmaken en valideren van het account volstaat een e-mailadres en wachtwoord om toegang te krijgen tot het cliëntportaal. Het hIP zal op den duur voor alle gebruikers van Careware worden toegepast, dus ook voor zorgverleners, planners en managers. Zij krijgen dan met één inlogactie toegang tot alle helpLine applicaties die de organisatie gebruikt.

Careware is de eerste Track & Trace applicatie voor de zorgmarkt.

— Hereward Burgers, managing director van helpLine B.V.
Als er onverwachte wijzigingen in de zorgverlening optreden, is de cliënt hiervan meteen op de hoogte, omdat het cliëntportaal met de planningssoftware is geïntegreerd