Leiden | Gepubliceerd op: 19 december 2013
helpLine maakt efficiënt plannen nu ook binnen zorgcentra mogelijk met Careware 6.3 http://pr.co/p/001fsa
Vandaag lanceert softwareontwikkelaar helpLine Careware 6.3 met de veel gevraagde blokplanning. Hierdoor is het nu mogelijk één medewerker in te plannen voor alle zorgafspraken binnen één verpleeg- en verzorgingstehuis. En dat levert een forse tijdswinst op. Dit is niet alleen interessant voor medische laboratoria en trombosediensten, maar ook voor thuiszorgorganisaties.

Blokplanning = tijdswinst
De planning van zorgverlening van meerdere cliënten binnen één (verzorgings)tehuis was altijd een grote uitdaging. Zowel voor de planning als de daadwerkelijke uitvoering van de zorgverlening. Door toevoeging van de zogenoemde ‘blokplanning’ functionaliteit aan het planning- en registratieplatform Careware is dit veelvoorkomende planningsvraagstuk nu eenvoudig te ondervangen. Voortaan kunnen meerdere zorgafspraken op één specifieke locatie gebundeld en aan één medewerker toegewezen worden. Ook kun je een ‘vaste-tijd-aan-de-deur’ meegeven. Deze toevoegingen aan de route optimizer in Careware leveren veel tijdswinst op doordat er een betere planning wordt gegenereerd die de route van medewerkers nog efficiënter maakt. Wat uiteindelijk het serviceniveau en daarmee de cliënttevredenheid weer extra ten goede.

Extra functionaliteiten Careware 6.3
Twee andere aansprekende nieuwe functionaliteiten in Careware 6.3 zijn verder:

• het kunnen registeren van speciale activiteiten die aan een zorgafspraak zijn toegevoegd, zoals ‘in en uit bed gaan’, ‘aankleden’ of ‘medicatie toedienen’;
  • het via de app kunnen aankondigen van de verwachte aankomsttijd. Het systeem berekent automatisch aan de hand van de locatie van de medewerker hoe laat de zorgverlener arriveert. De cliënt ontvangt een sms, e-mail of kan via het cliëntportaal de verwachte aankomsttijd inzien.

Daarnaast zijn vele bestaande functionaliteiten plus de handige communicatie tools in Careware 6.3. verder verbeterd.

Cliëntportaal
Roderick Schipper, CTO van helpLine: “Het afgelopen jaar hebben we meer dan ooit geïnvesteerd in ontwikkeling en innovatie. Onze software is nog gebruiksvriendelijker geworden. Voor planners, zorgverleners én cliënten. Sinds september spelen we bijvoorbeeld in op de behoefte van zorgcliënten om real-time informatie over hun individuele zorgafspraken zelf in te zien. Dit bieden we aan via een nieuw cliëntportaal op internet. Door deze en andere vernieuwingen in Careware 6.3 is ons softwareplatform nu echt de state-of-the-art oplossing voor planning en registratie in de zorgmarkt!”

Het is nu mogelijk één medewerker in te plannen voor alle zorgafspraken binnen één verpleeg- en verzorgingstehuis.

— helpLine B.V.
Careware 6.3 is nu echt de state-of-the-art oplossing voor planning en registratie in de zorgmarkt

— Roderick Schippers, CTO helpLine B.V.
De cliënt ontvangt een sms, e-mail of kan via het cliëntportaal de verwachte aankomsttijd van de zorgverlener inzien.

— helpLine B.V.